ד"ר יוחנן דורון: "אנחנו מאוד מתקדמים"

האם הטכנולוגיה עלולה לפגוע בכישורים החברתיים של התלמידים? לדעתו של ד"ר יוחנן דורון, ראש מנהל החינוך של עיריית נתיבות, הטכנולוגיה אינה מזיקה אלא עושה את הפעולה ההפוכה

מאת: וואלה! סקול

השימוש במחשבים התחיל לפני כמה עשרות שנים, אך השפעתו על מערכת החינוך התחיל בשלב מאוחר יותר. בכנס לתקשוב וחינוך EduTech, שנערך השנה בתל אביב בסימן חדשנות בלמידה, הוצגו אמצעים טכנולוגיים חדשניים שיכולים לתרום למערכת החינוך. ד"ר יוחנן דורון, ראש מנהל החינוך של עיריית נתיבות, השתתף בכנס והביע את התרשמותו מהעידן הטכנולוגי.

(כתבת: גל יונגר, צילום: ערן פז, עריכה: קשת סידי)

כיצד יראה תפקיד המורה?


"כבר בשנת 1985 כשניהלתי בית ספר יסודי הכנסתי מחשבים להוראה", אומר דורון, "ומהבחינה הזו אנחנו מאוד מתקדמים". נראה כי הוא אינו חושש מהטכנולוגיה ומסתכל על התועלות שבה, "אני רואה את הטכנולוגיה כמרחיבה את התקשורת, לא כמצמצמת ולא כמייחדת". 


לשינוי הטכנולוגי יש יתרונות, עם זאת צריך לראות אילו שינויים נגרמים במערכת החינוך בעקבות הלמידה המתוקשבת, "כשלימדתי לפני הרבה שנים, המורה היה מקור הידע, הוא ידע הכל ואיתו התייעצו. היום תפקיד המורה הוא בעצם לתווך בין הידע שקיים לבין מה שרלוונטי לתלמיד".  


למרות שתפקיד המורה משתנה, לדעתו של דורון תמיד יהיה בו צורך, "במחקר שעשיתי לדוקטורט, מצאתי שאין תחליף לפנים אל פנים. אנחנו יצורים ביולוגיים ואנחנו חייבים לראות את עיני האחר כשאנחנו מדברים איתו".


גם אתם רוצים ללמוד דרך המחשב? אתר וואלה! סקול מציע אלפי שיעורי וידאו המתפרסים על קשת רחבה של מקצעות המתאימים לתלמידים החל מכיתה א' עד לקורסי העשרה למבוגרים. הקורסים מציעים חוויית לימוד שונה, נוחה ונעימה עם תוכן מעמיק ואיכותי המועבר על ידי מיטב המורים.