עופר רימון: "ללמד את המורים לא לחשוש"

כיצד מצליח משרד החינוך להנגיש את הטכנולוגיה בפועל בבתי הספר? ראש מנהל תקשוב, מדע וטכנולוגיה, ד"ר עופר רימון, מסביר על התהליך ועל הרצון להעביר את בתי הספר לעידן הטכנולוגי

מאת: וואלה! סקול

עוד לפני שמזכירים את היתרונות סביב הלמידה המתוקשבת ואת הקהילות הווירטואליות שהיא יוצרת, חשוב להבין את גם את השלבים של מאחורי הקלעים. במסגרת כנס לתקשוב בחינוך EduTech, שנערך השנה בתל אביב בסימן חדשנות בלמידה, מסביר ראש מינהל תקשוב, מדע וטכנולוגיה, ד"ר עופר רימון  כיצד מצליח משרד החינוך לחבר בין הטכנולוגיה לפדגוגיה. 

(כתבת: הדס נתנאל, צילום: רועי לוי, עריכה: קשת סידי)

אל חשש, התלמידים יפתרו הכל 

כידוע, סיוטו של כל מורה בכיתה הוא כשל טכני מפתיע, שגורם לקטיעת הרצף התקין של השיעור. גם לנקודה זו, מתייחס רימון, הוא מסביר כי "אחד הדברים שאנחנו רוצים ללמד את המורים הוא לא לחשוש. לא קרה כלום אם הגעתי עם מחשב או טאבלט לכיתה, העליתי את ספר הלימוד או פתחתי איזושהי אפליקציה ופתאום היא לא עובדת". 

הישועה על פי רימון, במצבים אלו היא התלמידים עצמם. הוא מציע לסגל המורים להשתמש במיומנויות הקרובות אליהם "תקראו לילד בכיתה, תגידו לו שהאפליקציה לא עובדת ותוך שנייה הוא יפתור לכם את זה".

לדבריו של רימון, תפקיד המורה רלוונטי מתמיד, אולם גם עליו חלה חובת החיבור לטכנולוגיה "תמיד הם יצטרכו אותנו (המורים) שנניע אותם ללמידה, שנסביר להם מה יש בתוך העולם הזה. אבל גם לנו יש את התפקיד להתחבר אל העולם הדיגיטלי. כי אם אנחנו לא נתחבר אליו, מערכת החינוך לא תהיה רלוונטית". 

המצגת לא עולה? התלמידים ייסיעו לכם
המצגת לא עולה? התלמידים ייסיעו לכם
(צילום: shutterstock)

מתחברים ללמידה מול מחשב? מעכשיו גם אתם תוכלו לנצל את הטכנולוגיה לטובתכם וללמוד מחוץ לגבולות הכיתה. הכירו את אתר וואלה סקול! אתר לימודים חדש און ליין מבית פורטל התוכן וואלה! באמצעותו תוכלו ללמוד מגוון מקצועות בתחומים שונים שמתאימים לכיתות א' ועד י"ב.