לא חייבים תואר: קורס ניהול משאבי אנוש
כל מה שרציתם לדעת על הקורס שמכשיר אתכם להיות מנהלי משאבי אנוש, בחברות והארגונים המובילים.
בשנים האחרונות תחום משאבי האנוש הינו אחד התחומים החשובים והמשפיעים ביותר ובחברות מודרניות. רוב החברות רציניות כיום, מחזיקות מחלקות שלמות של אנשים העוסקים בתחומי ניהול משאבי האנוש השונים, בנוסף ניתן כיום למצוא הרבה חברות שכל עיסוקן הוא מציאת עובדים והשמה לחברות חיצוניות, הסיבה העיקרית לתופעה זאת היא התעצמות חברות ההייטק והסטארטאפים. חברות אלו למעשה בנויות על ההון האנושי שעובד עבורם והצורך בעובדים איכותיים ומתאימים הוא קריטי עבורם, מצד שני חברות היי טק יחסית קטנות לא יכולות להחזיק מחלקה שלמה לטיפול במציאת עובדים, לכן הן מוכנות לשלם המון עבור אנשים וחברות שיביאו להם עובדים טובים. וכשיש ביקוש לתחום מסוים ישנו גם צורך באנשי מקצוע רבים.
לא רק תואר
מלבד תואר במשאבי אנוש, ישנם גם לימודי תעודה רבים המספקים ידע רב והשכלה רחבה בתחום זה. הסטודנטים בקורס ניהול משאבי אנוש ירכשו ידע נרחב בכל הקשור לניהול יעיל של צוותי עובדים, ניהול כוח אדם, ניתוח מרכיבי הארגון ועוד.
אז מה לומדים בפועל? אלו חלק מהנושאים הנלמדים בקורסים השונים
תורת הארגון:
ארגונים הפכו להיות המוסדות העיקריים "השולטים" בחיים שלנו ולמעשה בחברה המודרנית כמעט כל תהליך החליפין מתנהל בתוך ארגונים. יש לזה תוצרים חיוביים ושליליים. תורת הארגונים מגיעה מהתפיסה שארגון הוא ישות מורכבת וגדולה, וכדי לנהל את היטב את האנשים המרכיבים אותו יש צורך במתודולוגיה ברורה, המורכבת ממספר גורמים כמו, חזון החברה, מטרה, תקציב, לו''ז ועוד.
ניתוח עיסוקים: שיטה לתיאור מפורט של התפקידים בארגון, על פי תבנית קבועה המורכבת ממספר קריטריונים רלוונטיים , כגון: כישורים, השכלה, ומיומנויות הנדרשות מבעל התפקיד, על מנת שיבצע את עבודתו באופן מיטבי. בלימוד ניתוח עיסוקים מתבססים על שלושה גורמים עיקריים: 1. מטרת הארגון 2. מצב הארגון והשוק בו הוא נמצא 3. צרכי הארגון לטווח שונים. למעשה הדבר אומר שבניתוח עיסוקים מפרקים את התפקיד לגורמים רבים ובודקים אותם הן מבחינת העבודה שצריכה להתבצע , הן מבחינת התנאים והכישורים של כל מועסק (אישיים, מקצועיים, וסביבתיים)
הנעת עובדים: עובדי החברה הם משאב יקר שיש להתייחס אליו ממש כמו לכל משאב אחר, הוא דורש תחזוקה, טיפול, ותשומת לב, לכן הנעת עובדים הוא כלי חשוב ביותר שיש לעשות במקצועיות. בין הנושאים הנלמדים הסטודנטים לומדים איך להגביר ולתחזק את המוטיבציה של עובדי החברה, ולרתום אותם לטובת צרכי הארגון. ומהן האפשרויות הכי יעילות כדי להשיג את המטרה. לדוגמא: העלאת משכורת. בניגוד למה שרובנו חושבים, מחקרים הראו שעובדים שהעלו להם את השכר דיווחו על עלייה במוטיבציה רק לשלושה חודשים מרגע העלאה. מכך ניתן להסיק שהעלאת שכר היא לא תמיד הדרך הטובה ביותר לשימור והנעת עובדים.
נושאים נוספים הנלמדים בקורס: ניהול זמן, יחסי עבודה ודיני עבודה, הדרכה בארגונים, גישות מתקדמות בניהול ועוד