גילה קורץ: ישראל במקום נפלא במערך התקשוב
הפלטפורמה של למידה מרחוק ורכישת מיומנויות באמצעות הטכנולוגיה רווחת בכל העולם. אך היכן ממוקמת ישראל ביחס לכולם? ד"ר גילה קורץ, ראש התמחות התכנית בתקשוב ולמידה, מדרגת אותנו במקום די גבוה
הנגשת החומר הלימודי על ידי קורסים מקוונים, היא חלק קטן מתרבות הלמידה האינטראקטיבית שמשחררת את התלמידים מאילוצים גאוגרפיים ופותחת להם חלון לחינוך מקוון חדש. במסגרת הכנס לתקשוב בחינוך EduTech, שנערך השנה בתל אביב בסימן חדשנות בלמידה, מסבירה ד"ר גילה קורץ, ראש התמחות התכנית לתואר שני בתקשוב ולמידה, כי ישראל ממוקמת במקום נפלא במהפכה המקוונת, בהשוואה למדינות השונות בעולם.
(כתבת: גל יונגר, צילום: ערן פז, עריכה: קשת סידי)
"במרבית המוסדות להשכלה הגבוהה בישראל, יש שילוב של התקשוב כחלק מתהליך ההוראה ומעט קורסים שהם מתוקשבים במלואם", מסבירה קורץ. כך למשל היא מספרת על יוזמה חדשה שמוביל משרד החינוך, בה ניתנת האפשרות למספר בלתי מוגבל של משתתפים לקחת חלק בקורס המקוון "משרד החינוך מוביל עכשיו מה שנקרא Mooc, קורסים מרובי משתתפים שמועברים דרך האינטרנט".
הטכנולוגיה עלולה להביא להרחבת הפערים
לצד היתרונות הרבים שמציעה הלמידה מתוקשבת, מתלווים אליה לא מעט חסרונות, כאשר הבולט מבניהם הוא גידול הפערים החברתיים בקרב תלמידי ישראל.
קורץ מחדדת כי "הציפייה הייתה שהטכנולוגיה תאפשר צמצום סביב הפער הדיגיטלי, אבל בפועל אנחנו רואים שמי שמשתמש בה, הם אלו שלא רק בעלי נגישות לטכנולוגיה, אלה גם מבינים מה לעשות איתה. כרגע כמו שזה נראה, אני לא חושבת שזה יצמצם פערים, לצערי זה אפילו ירחיב אותם".
רוצים להתכונן למבחן ולהצליח בקלות? הגיע הזמן לנצל את הטכנולוגיה לטובתכם וללמוד גם מחוץ לגבולות הכיתה. הכירו את אתר וואלה! סקול אתר לימודים אונליין חדש מבית פורטל התוכן וואלה! באמצעותו תוכלו ללמוד מגוון מקצועות בתחומים שונים שמתאימים לכיתות א' ועד י"ב. אם תמיד רציתם להבין את החומר דרך המחשב, עכשיו יש לכם הזמנות לעשות זאת ולהכתיב את קצב הלמידה האישי, שמתאים שלכם בדיוק.