הפסקת אוכל: איזה מוצר אתם הכי אוהבים?

כמה פעמים ביום אתם אוכלים במהלך הלימודים? רגע לפני שמנופפים לשנת 2016 לשלום ורגע אחרי שחברות הענק הורידו את הסוכר והמלח במוצרים האהובים, בואו להצביע ולהכריע האם אתם מעדיפים מוצרים של תנובה או של טרה?

מאת: הדס נתנאל

השנה האזרחית החולפת הייתה מלאה בדברים טובים, עמוסה בשיעורים, מבחנים, עבודות ובעיקר מלאה באוכל טעים שעזר לנו להתרכז ונתן לנו כוח להמשיך בלימודים.

רגע לפני שסופרים לאחור השתתפו בסקר האוכל של וואלה! סקול, וגלו לנו האם ההורדה במלח ובסוכר במוצרים של טרה ותנובה גרמה לכם לבחור במוצר אחר? הקליקו על המוצר האהוב עליכם, בתיאבון.

 

מהפכת הבריאות: האם האוכל עדיין טעים?
 
בשנים האחרונות המודעות לצריכת אוכל בריא ותזונה נבונה עלתה והובילה למהפכת בריאות ברשתות השיווק הגדולות. תעשיות המזון נעמדו בפני אתגר ענק, שכן הן התבקשו להוריד בכמות הסוכר ולהפחית בנתרן, ועדיין לשמור על אותו טעם מוכר ואהוב.
 
מחלבת טרה צעדה לצד מהפכת הבריאות והשיקה מוצרים ללא חומרים משמרים, ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא נתרן במוצרי החלב המלוחים וללא סוכר במוצרי החלב המתוקים. בין המוצרים אפשר למצוא שוקו מסדרת "מו" ללא ממתיקים מאכותיים, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. מוצרים נוספים מסדרת "מו" כמו מעדן חלב בטעם שוקולד גם השתלבו במהפכת הסוכר, כאשר טרה השיקה סדרה של מעדני שוקולד עם 20 אחוז פחות בתוספת סוכר.
 
השינוי הבריאותי בא לידי ביטוי במוצרים נוספים כמו גבינה צהובה וגבינת קוטג' ללא חומרים משמרים, גבינה לבנה עם 100% רכיבים טבעיים ומוצרים נוספים, השאלה העיקרית היא האם מהפכת הבריאות גרמה לצרכנים לחשוב פעמיים לפני שהם אוכלים ולעדיף את המוצר הבריא על פני הטעם המוכר שהם היו רגילים אליו?
 
מחלבת טרה הם לא היחידים שנותנים מענה לתזונה נבונה, כאשר גם תנובה שיפרו את המוצרים, הורידו בכמות הסוכר והמלח והשתמשו במוצרים טבעיים. תוכנית "המצפן התזונתי" מתנוססת על פני האתר של תנובה כאשר הם מתחייבים לתזונה נבונה ונכונה, מציעים מוצרים בריאים ומדגישים את החשיבות באכילת מזון בריא.
 
אם בעבר נהנינו ממעדנים עתירי סוכר, גבינות במליחות גבוהה ומוצרים עם חומרים משמרים, נראה שהדגל שמתנוסס בתנובה מסמל בריאות. משקאות חלב עם 40% פחות בתוספת סוכר, מעדני שוקולד לילדים עם 20% פחות בתוספת הסוכר וללא שימוש בתחליפי סוכר, יוגורטים בטעמי פרי עם הפחתה של 15% בתוספת הסוכר וללא שימוש בתחליפי סוכר וכן הלאה.
 
נראה כי רשתות השיווק נלחמות זו בזו כדי להוציא את המוצר הבריא יותר מתוך דאגה לבריאות שלנו או לכיס שלהם, מה שבטוח זה שהעלאת המודעות לתזונה נבונה תורמת לצרכנים. השאלה הגדולה היא האם השינוי הבריאותי גורם לנו לרכוש מוצרים שונים ממה שאנחנו רגילים? השתתפו בשאלון ובואו נגלה יחד איזה מוצרי חלב אנחנו מעדיפים אחרי מהפכת התזונה הבריאה.